
Teach-on-wheels is een praktijk voor individuele leerhulp en begeleiding voor kinderen met dyslexie, dyscalculie en andere leerproblemen.
Ieder kind is uniek en verdient daarom begeleiding afgestemd op de individuele onderwijsbehoefte.
Er wordt gewerkt vanuit de visie dat kinderen zich optimaal ontwikkelen als zij gestimuleerd worden zelf initiatieven te nemen.
Op deze manier wordt de betrokkenheid op het leren vergroot. Door zoveel mogelijk het aanbod aan te laten sluiten op de interesses
van het kind wordt het kind geholpen om die kennis en vaardigheden te verwerven die nodig zijn om zelfsturing te geven aan hun
ontwikkeling. De lees- en spelling- en rekenontwikkeling komt en blijft op deze manier het beste in beweging. Het uitgangspunt
is dus zorg en begeleiding op maat, met als uitgangspunt de specifieke leerbehoefte van het kind.

De praktijk is ook steeds in beweging. De praktijk staat letterlijk op wielen.
Het is voor ouders dus ook niet nodig met hun kind naar de praktijk toe te komen.
De begeleiding komt naar het kind toe. Zo gaat er weinig lestijd verloren, is het net
of je niet uit de groep weg bent geweest en kun je zo weer aanschuiven om je programma
te vervolgen.
Ik ben Wilma Duits-Sanders, bevoegd leerkracht, Intern Begeleider, Remedial Teacher,
Dyslexie Specialist MSen en sta geregistreerd bij de Landelijke Beroepsvereniging LBRT.
Ik heb jaren als Remedial Teacher en daarna als Intern Begeleider op een Basisschool
gewerkt in Houten, waar ik kinderen met lees- en spellingsproblemen, dyslexie, dyscalculie,
rekenproblemen en sociaal emotionele problemen heb begeleid. Ik heb veel ervaring in het
coördineren van leerlingenzorg en het implementeren van innovatief beleid. Sinds 2009
ben ik eigenaar en werkzaam als behandelaar bij Teach on Wheels.
Na mijn specialisatie als remedial teacher heb ik de opleiding voor Intern Begeleider
afgerond en vervolgens de Master Special Educational Needs, dyslexiespecialist.
Gedurende de afgelopen jaren heb ik veel ervaring opgedaan in het begeleiden en
coachen van leerlingen, leerkrachten en docenten uit zowel het basisonderwijs als
het voortgezet onderwijs. Ook heb ik na- en bijscholingen gevolgd op het gebied van
dyslexie en ernstige reken- en wiskunde problematiek en dyscalculie.

Om mijn kennis update te houden ben ik betrokken bij de afname van examens voor de
opleiding Master Educational Needs, aan de Hogeschool Windesheim, locatie Amsterdam en
Lelystad. Daarnaast ben ik voorzitter van een taalexpertise commissie die gerelateerd
is aan de LBRT, de landelijke beroepsgroep voor Remedial Teachers. Binnen deze
intervisie groep komen relevante onderwerpen aan de orde op het gebied van Dyslexie
en Dyscalculie/ Taal en Rekenen.